Leczenie dietą – dietoterapia

Leczenie dietą – dietoterapia – to odpowiednio zmodyfikowana dieta w różnych jednostkach chorobowych. Jest to najtańsza metoda przywracania zdrowia. Właściwa dieta wzmacnia organizm, wpływa na utrzymywanie prawidłowej masy ciała, dodaje siły, opóźnia proces starzenia się, a także poprawia samopoczucie. Dietoterapia stanowi niezwykle istotne wsparcie dla leczenia farmakologicznego, a także stawi jego podstawę. Odpowiednią dietą można leczyć choroby układu pokarmowego: wzdęcia, wrzody żołądka i dwunastnicy, refluks, zaparcia, zespół jelita nadwrażliwego, cukrzycę, choroby wątroby, niedowagę, nadwagę, czy alergie oraz choroby układu krążenia: schorzenia kardiologiczne, nadciśnienie tętnicze, miażdżycę. Modyfikacja żywienia powinna być również w przypadku nowotworów. Poza tym dietą leczy się anemię, problemy skórne, grzybicze. Prawidłowo opracowana dieta w różnych jednostkach chorobowych przyśpiesza powrót do zdrowia.

Porady dietetyka przez internet, dietetyk online

Dietoterapia to sposób na odmłodzenie i oczyszczenie organizmu, doskonałe samopoczucie, przypływ energii i lepsze wyniki badań.

Modyfikacja zwyczajowej diety w przypadku cukrzycy, chorób wątroby i nerek, miażdżycy, chorób układu pokarmowego, nadciśnienia tętniczego, niedokrwistości, nowotworów, czy osteoporozy zwiększa skuteczność leczenia farmakologicznego, skraca czas hospitalizacji i rehabilitacji, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia powikłań. Leczenie dietą ma na celu eliminację błędów żywieniowych, wzmocnienie organizmu, poprawę kondycji pacjenta, opóźnienie lub eliminację choroby, sprowokowanie korzystnych zmian w organizmie człowieka.

Jeśli  chcesz szybko wrócić do zdrowia – napisz!

Dołożę wszelkich starań, aby skutecznie wspomóc Twoje leczenie. Pamiętaj, że odżywianie należy do najważniejszych czynników zewnętrznych, które oddziałują na Twoją jakość życia. Już Hipokrates mawiał „niech żywność będzie twoim lekarstwem” i te słowa, wypowiedziane w II w p.n.e. są nadal aktualne.