Dzieci

Jadłospis dziecka

Wszystkie dzieci potrzebują odpowiedniego pożywienia do prawidłowego rozwoju fizycznego i psychicznego. Niewątpliwie każda pociecha jest inna i ma indywidualne potrzeby. U małych dzieci nie ma ogromnych różnic w tempie wzrastania oraz zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze. Inaczej jest w przypadku dzieci starszych (wiek szkolny) – dziewczynki i chłopcy mają inne wymagania żywieniowe, które pogłębiają się wraz z wiekiem, aż do zakończenia procesu dojrzewania.

Pamiętajmy, że dzieciństwo jest okresem kształtowania postaw i zachowań dotyczących zdrowia. Utrwalone w tym okresie nawyki żywieniowe decydują o późniejszym stylu życia. Dieta młodego pokolenia jest często zbilansowana nieprawidłowo, charakteryzuje się niedoborem lub nadmiarem głównych składników odżywczych, takich jak: tłuszcze, białko, węglowodany. Czas, kiedy dziecko rozpoczyna naukę w szkole jest okresem pierwszych samodzielnych decyzji o tym co będzie jadło, szczególnie poza domem. Zatem niezwykle ważne jest uświadomienie wpływu odżywiania na zdrowie, a także wzmacnianie prawidłowych nawyków żywieniowych.

Rodzicu pamiętaj, że posiadasz realny wpływ na zdrowie Twojego dziecka i jakość jego teraźniejszego i przyszłego życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *